Известие

Collapse
No announcement yet.

Selenia 10w60 или liqui-moly 5w40

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Вискозитет

    http://diabolikkant.blogspot.com/201...-post_638.html

    Ето малко задълбочена информация относно маслото !
    Kawasaki z1000 '04
    AlfaRomeo 145 QV '96

    Comment


    • #47
      Първоначално публикувано от don_pepone Покажи съобщение
      Ако се попадне на "истинско" масло едва ли ще има проблем,без значение марката. Само едно е важно да се спазва и предвижда- ако колата се кара редовно над 4000-4500 оборотат и под редовно нямам прдвид два ръчки на светофара,то тогава си трябва масло с "топъл" вискозитет 50 или 60 ( примерно 5w50 , 10w60)
      Много истина има в тия думи.
      sigpic...изчуквам коли и собственичките им...166 2.5 V6 24V SportTronic
      155 2.0 16V ....евридейката
      ex. 156 2.0 16V ....починала в приключения
      ex. 155 1.8 8V

      Comment


      • #48
        Понеже тук няколко пъти се споменаха Селения и Лики Моли, ето един прост тест с две масла.

        И в двата случая налягането на маслото е отчитано при загрял двигател, на празен ход и температура на маслото 95 градуса. И двете масла са 10W40. За Лики Моли измерването на налягането са в два случая, като ново и след изминати около 2500км (предимно градско). За Селенията отчитането е само за втория случай.
        Attached Files
        Last edited by JJJ; d.m.y г., 23:08.
        Alfa 145 1.3, 75 TS, 166 2.4 mjet

        Comment


        • #49
          Колега километрите ще покажат
          sigpic...изчуквам коли и собственичките им...166 2.5 V6 24V SportTronic
          155 2.0 16V ....евридейката
          ex. 156 2.0 16V ....починала в приключения
          ex. 155 1.8 8V

          Comment


          • #50
            Искам само да попитам - след като аз например вдигам оборотомера на ТС-а над 5 000 често, но не редовно, какво точно ще му навреди на моя мотор маслото 10W-60 ? Щото в една друга тема четох някви странни за мен разсъждения за това, че като не се изрязва непрекъснато, ТС-а не можел да си загрее маслото и оттам карал при едни такива никакви вискозитети, при които нямало добро мазане... Ясно е (поне от предписанията на производителя), че "състезателите" трябва да карат с 10W-60, обаче кой и къде е казал, че това масло е противопоказано за по-нормално каране? Излиза, че при 100 и над 100 градуса 10W-60 маже по-добре от 10W-40, обаче при 80 или 90 градуса е обратното? Нещо не я хващам тая логика...
            ...
            155 1,6 TS 16V `96
            166 2,4 JTD `99
            147 1,9 JTDm 8V `07

            Comment


            • #51
              Колега 10W60 не мисля ,че има с какво да ти навреди .
              Освен ако не попаднеш на някое гаражно производство
              sigpic...изчуквам коли и собственичките им...166 2.5 V6 24V SportTronic
              155 2.0 16V ....евридейката
              ex. 156 2.0 16V ....починала в приключения
              ex. 155 1.8 8V

              Comment


              • #52
                Първоначално публикувано от endeavour Покажи съобщение
                Искам само да попитам - след като аз например вдигам оборотомера на ТС-а над 5 000 често, но не редовно, какво точно ще му навреди на моя мотор маслото 10W-60 ? Щото в една друга тема четох някви странни за мен разсъждения за това, че като не се изрязва непрекъснато, ТС-а не можел да си загрее маслото и оттам карал при едни такива никакви вискозитети, при които нямало добро мазане... Ясно е (поне от предписанията на производителя), че "състезателите" трябва да карат с 10W-60, обаче кой и къде е казал, че това масло е противопоказано за по-нормално каране? Излиза, че при 100 и над 100 градуса 10W-60 маже по-добре от 10W-40, обаче при 80 или 90 градуса е обратното? Нещо не я хващам тая логика...
                Има нещо такова. 10W40 при 40C е с 95mm2/s вискозитет, а 10W60 е със 160. Това от документацията на еднаква марка масла.

                Comment


                • #53
                  Първоначално публикувано от Doomguy Покажи съобщение
                  Има нещо такова. 10W40 при 40C е с 95mm2/s вискозитет, а 10W60 е със 160. Това от документацията на еднаква марка масла.
                  При 40 градуса ОК, аз обаче си мисля, че при отворил термостат и температура на мотора около 90 градуса, маслото няма да е много по-студено. Нямам преки наблюдения, щото карам малък ТС без термометър (но и без охладител) на маслото. Та при тези 90 градуса какъв ще е вискозитетът на двете масла и каква е максималната граница на "горещия" вискозитет, над която има "лошо" мазане? Докато не се уточни това, всичко останало са сладки приказки според мен.
                  ...
                  155 1,6 TS 16V `96
                  166 2,4 JTD `99
                  147 1,9 JTDm 8V `07

                  Comment


                  • #54
                    тук ме замисли доста
                    sigpic...изчуквам коли и собственичките им...166 2.5 V6 24V SportTronic
                    155 2.0 16V ....евридейката
                    ex. 156 2.0 16V ....починала в приключения
                    ex. 155 1.8 8V

                    Comment


                    • #55
                      Първоначално публикувано от BillyBoy` Покажи съобщение
                      Аз пък съм със това http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=3
                      От къде го взимаш и на каква цена?
                      Аз съм ползвал 10w60 от Гърция 12-13 евро литър,по-точно 900 и кусур мл.но тук не съм срещал?
                      Last edited by Кайо; d.m.y г., 07:20.
                      Alfa Romeo 159 2,4 Jtdm Q-tronic
                      Citroen C2 1,6 Sensodrive

                      Alfa Romeo 156 GTA Selespeed - EX
                      Alfa Romeo 159 SW 2,4 Jtdm Q-tronic - EX
                      Alfa Romeo 156 2,0 TS Selespeed - EX

                      ....расоф ат, дърта кранта без зоб не пука!

                      Comment


                      • #56
                        Аз на шестака имах и термометър и барометър на маслото и да ви кажа разликата между различните марки при 10В40 масло е голяма а си представям как е при сравнение 10в40 с 10в60 . При умерено каране извънградско при околна температура около 20 градуса маслото ми седеше на 80-82 градуса (там отваря термостата за маслото) а антифриза около 88-89, при по-интензивно каране антифриза седи на 90-92 а маслото 90-95 градуса. Лятото в жегите антифриза 90-92 при умерено каране,маслото 90,а при интензивно антифриза скача до към 94-5 а маслото на 100,като мноого рядко ми минава 100 и то максимум с 2-3 градуса. За около 6 години каране ,маслото ми е стигало 110 градуса само веднъж и то на магистралата като след продължително каране с 140-150 , покарах и няколко километра с 220-230, като след като достигна 110 градуса на маслото върнах газта и при празен ход то държеше доста ниско налягане. От тия наблюдения и най-вече от последното стигам до извода,че маслото просто не издържа на дълго каране особенно пр обороти около или над 4 хил/м. Сега възниква въпроса дали е било менте масло, дали е по-ниско качество заБГ или просто 10в40 си еза кротко каране ? За съжаление продадох колата и няма да мога да направя проверка с 5в50 масло,понеже бях реши да сложа такова следващият път.
                        П.С. всички 10в40 с коит осъм карал "издържат" на моето каране до към 5-6000 км и после започват да държът малко по-ниско налягане при сгрято масло,затова и си сменях маслото на макс 8500-9000км по принцип.
                        EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
                        EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
                        NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

                        Comment


                        • #57
                          Първоначално публикувано от don_pepone Покажи съобщение
                          Аз на шестака имах и термометър и барометър на маслото и да ви кажа разликата между различните марки при 10В40 масло е голяма а си представям как е при сравнение 10в40 с 10в60 . При умерено каране извънградско при околна температура около 20 градуса маслото ми седеше на 80-82 градуса (там отваря термостата за маслото) а антифриза около 88-89, при по-интензивно каране антифриза седи на 90-92 а маслото 90-95 градуса. Лятото в жегите антифриза 90-92 при умерено каране,маслото 90,а при интензивно антифриза скача до към 94-5 а маслото на 100,като мноого рядко ми минава 100 и то максимум с 2-3 градуса. За около 6 години каране ,маслото ми е стигало 110 градуса само веднъж и то на магистралата като след продължително каране с 140-150 , покарах и няколко километра с 220-230, като след като достигна 110 градуса на маслото върнах газта и при празен ход то държеше доста ниско налягане. От тия наблюдения и най-вече от последното стигам до извода,че маслото просто не издържа на дълго каране особенно пр обороти около или над 4 хил/м. Сега възниква въпроса дали е било менте масло, дали е по-ниско качество заБГ или просто 10в40 си еза кротко каране ? За съжаление продадох колата и няма да мога да направя проверка с 5в50 масло,понеже бях реши да сложа такова следващият път.
                          П.С. всички 10в40 с коит осъм карал "издържат" на моето каране до към 5-6000 км и после започват да държът малко по-ниско налягане при сгрято масло,затова и си сменях маслото на макс 8500-9000км по принцип.
                          Значи с 10w60 не трябва да има ядове
                          sigpic...изчуквам коли и собственичките им...166 2.5 V6 24V SportTronic
                          155 2.0 16V ....евридейката
                          ex. 156 2.0 16V ....починала в приключения
                          ex. 155 1.8 8V

                          Comment


                          • #58
                            Първоначално публикувано от don_pepone Покажи съобщение
                            покарах и няколко километра с 220-230, като след като достигна 110 градуса на маслото върнах газта и при празен ход то държеше доста ниско налягане. От тия наблюдения и най-вече от последното стигам до извода,че маслото просто не издържа на дълго каране особенно пр обороти около или над 4 хил/м. Сега възниква въпроса дали е било менте масло, дали е по-ниско качество заБГ или просто 10в40 си еза кротко каране ?
                            Точно това се получи с прехваленото Лики Моли с молибден 10W40 на 3000км след смяната му, което така ми защити мотора, че смених риза с бутало и сегменти. След няколко минути каране на 4000 оборота налягането падна от 5атм. на 0,5атм!
                            Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
                            Opel Astra J
                            ex:
                            Alfa Romeo 164 2.5TD
                            Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
                            Alfa Romeo 164 2.0T.S.

                            Comment


                            • #59
                              Цитата от сайта им на кастрол за 10в60 EDGE
                              http://castroledge.com/oil-range/10w-60
                              TRUSTED TO PERFORM
                              BMW M-Models ; Aston Martin
                              EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
                              EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
                              NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

                              Comment


                              • #60
                                аз съм мн доволен от Total 7000 10в40 чувам и положителни и отрицателни за 2-те масла за които говорите
                                Историята започва с това че Хенри Форд свалял шапката си когато виждал да минава Alfa Romeo

                                Comment

                                Working...
                                X